2013/05/02

A 2014-es választás eredménye

mozgo4Megtippeltem a 2014-es magyarországi országgyűlési választások eredményét. 10 %-ot adtam annak, hogy Orbán Viktor és a Fidesz újra kétharmadot szerez,  15 %-ot annak, hogy szűken bár, de újra ők nyernek, és 30 %-ot annak, hogy mivel sem a Fidesz, sem a demokratikus jobboldal nem szerez parlamenti többséget, ezért se-se helyzet alakul ki és szinte bizonyos, hogy Orbán koalícióra lép a Jobbikkal. Összességében tehát 55 %-ra taksáltam a jobboldali kormány megalakulásának az esélyét. / 35 %-ra becsültem a demokratikus ellenzék minimális többségű győzelmét és 10 %-ra azt, hogy 2/3-dal győz a Fideszbuktató összefogás. Alább az írás bevezetője, a link után az egyes esélyek részletezése olvasható.

Parlamenti választás 2014 - Kinek az esélye?

Egy röpke esztendő, és kiderül. Kiderül, hogy az Orbán-rezsim megy vagy marad. Ha marad, akkor hogyan és mennyire, mibe kapaszkodva és mivel fenyegetve, ha pedig megy, akkor mi váltja fel. Aligha akad, aki ne latolgatná az résztvevők esélyeit, ne játszana el ezzel vagy azzal a lehetőséggel, s ne állítaná fel a maga prognózisát. Én sem lehetek puszta szemlélődő, bár a rám kínált állampolgárság és szavazati jog helyett (de annál sokkal erősebben) a nyelv, a kultúra köt a magyarsághoz, s ennek révén érzek felhatalmazást arra, hogy – s hadd fogalmazzak kivételesen patetikusan – a nemzet sorsában osztozzam. Oly módon is, hogy rosszabbnál rosszabb abszurd drámákat vizionáljak erre az ingatag kárpát-medencei színpadra, ha már sem politológus, sem társadalomtudós, sem történész nem vagyok. A kulisszák mögé nem látok, nincsenek bennfentes információim sem a magyar politika belső erőviszonyait, sem a lakosság tényleges választói szándékát illetően, így tudományos hitelességű prognózis készítésére amúgy sem vállalkozhatnék. Maradnak hát a képzelet szülte dramaturgiák, forgatókönyvek. »tovább > választások 2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése