2013. március 23., szombat

Piros lap Magyarországnak: Kika video, rajzfilm

"Orbán kormánya nem csak a saját újságíróit kontrollálná, fontos számára a külföldi imázs is" - írja a tagesschau.de azzal kapcsolatban, hogy a magyar kormányfő agymosásnak nevezte a német köztévé gyermekhíradóját. A lap szerint a kormány aktívan próbálja meg befolyásolni a külföldi újságírók munkáját is. 


Orbán Viktor magyar miniszterelnök "drasztikus szavakkal" kommentált egy, az országát kritizáló német gyermekműsort, "agymosásnak" nevezve azt - írja Stephan Ozsváth az ARD német közszolgálati műsorszolgáltató tagesschau.de című hírportálján megjelent cikkében a Kika gyermektelevízió Logo című műsorával kapcsolatban.
Mint arról a hvg.hu is beszámolt: a gyerekhíradóban animációk segítségével magyarázták el, mit is jelent a nemrég megszavazott alkotmánymódosítás. A magyar Külügyminisztérium szerint valótlanul mutatták be a tényeket a műsorban, immár másodjára.

A tagesschau.de az "Orbán agymosással vádolja a Kika-híradót" című cikkében idézi Orbán Viktor szavait a gyermekhíradóval kapcsolatban. Szokásos pénteki rádióinterjújában Orbán ugyanis kijelentette: "sajnálja a német gyerekekeket", Magyarországon ugyanis "elképzelhetetlen lenne, hogy a gyerekeket politikai agymosásnak vessék alá". "Ha nálunk ilyen történne, akkor mindenki repülne. Természetesen tiltakozunk, de a politikai vélemények nem tények" - tette hozzá a kormányfő a Kossuth Rádióban.
A tagesschau.de cikkében azt írja: Magyarországon már 550 "politikailag kellemetlen" szerkesztőt rúgtak ki a közmédiából, "bizonyíthatóan hamisítottak meg tévés híradásokat", így például "nem mutatták az új alkotmány elfogadása elleni tüntetést sem" 2012 januárjában.

Fotó: tivi
"Orbán kormánya nem csak a saját újságíróit kontrollálná, fontos számára a külföldi imázs is" - írja a szerző, hozzátéve: a kormány aktívan próbálja meg befolyásolni a külföldi újságírók munkáját is.
A német és az osztrák média tudósítói a cikk szerint a magyar email-özönökre panaszkodtak, a magyar nagykövetek állítólag beavatkoznak a kellemetlen hírek esetében, a németországi magyar lobbiszövetségek pedig nyomást helyeznek a műsorszolgáltatók vezetőire. A lap szerint a magyar hatóságok az ORF budapesti tudósítójának privát levelei közül párat "elfogtak", "nyilvánvalóan célzottan".
(HVG)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése